пятница, 26 февраля 2021 г.

Атестаційне заняття

 

ЦЕНТР ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ІМ. Є.М. РУДНЄВОЇ

ВІДДІЛУ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ

БЕРДЯСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

Конспект

атестаційного заняття

на тему:

«Робота над удосконаленням вправ екзерсису

 біля станка -  класичного танцю»

( 2 рік навчання, основний рівень)

Підготували

Керівник ансамблю

Шинкаренко О.Г.

Акомпаніатор ансамблю

Циганок І.В.

 

Бердянськ – 2020

Тема: «Робота над удосконаленням вправ екзерсису біля станка – класичного танцю»

Мета:

-         навчальна: продовжувати  формувати знання, уміння та танцювальні     навички з  системи класичного танцю; відпрацьовувати техніку виконання вправ екзерсису біля станка;

-         розвивальна:   сприяти розвитку музичної пластики, фізичних якостей             

     вихованців – спритності, швидкості, витривалості, сили,         координаційних здібностей;

-         виховна: виховувати художньо-естетичний смак, емоційне вираження,

              інтерес до класичної музики та танцю.

Методи навчання: вербальні – розповідь, пояснення, зауваження; наочні – показ взаємозв’зку елементів; практичні – виконання вправ класичого  танцю.

Тип заняття: треніговий.

Обладнання та матеріали: хореографічний зал, станок, нотний матеріал.

 Очікуваний результат:   досягти точного і правильного виконання вивчених     

 комбінацій і елементів тренажної системи класичного танцю; вміти використовувати теоретичні знання на практиці, закріплення термінології класичного танцю. (Додаток 1)

Дата і час проведення: 15.10.20 р., 16.00

 

Хід заняття

Організаційна частина

 Вхід дітей до зали.

Уклін.

Повідомлення теми заняття.

Вступна частина

Рухи по колу:

-         крок з носка;

-         крок напівпальцях;

-         крок на п’ятах;

-         крок на п’ятах та півпальцях на 4;

-         крок з високим підніманням коліна;

-         підскоки;

-         біг «мілкий»;

-         біг «звичайний»;

-         крок «польки»

-         полька з підскоками;

-         галоп;

-         крок «вальса».

Перебудова вихованців до станку

- Сьогодні на занятті ми продовжимо повторювати, закріплювати  основи  класичного танцю.

 Основна частина

1.     Розігрів

-  вправи для поліпшення гнучкості шиї;

-  вправи для поліпшення рухливості гнучкості суглобів хребта;

-  вправи для розвитку гнучкості  поясного суглобів;

-  вправи для збільшення рухливості гомілковостопного суглоба і еластичності м’язів гомілки і стопи.

Приділите увагу постановці корпуса (Додаток 2) та сбереження позицій ніг (Додаок 3).

2.  Plie (напівприсідання та повне присідання). М/С «Вальс»  В. Глазунов

3. Battement tendu (відведення та приведення витягнутої стопи).

М/С «Контрдас» Л. Бетховен

4.     Battement tendu jete (кидок ноги). М/С «Клоуни» Д. Кабалєвський

5.     Rond de jambe par terre (коло ногою по підлозі) М/С «Вальс» К. Вебер

6.     Положення Sur lecoude pied (условне та основне) М/С «Мелодія»  А. Рубінштейн

7.     Battement releve lent (піднімання ноги)   М/С фрагмент з балету «Кавказький полонений»  В. Асаєв

8.     Grand battement (великий, різкий кидок ноги) М/С «Рондо» Л. Бетховен

Вправа «Знайди помилку» (Керівник показує вправу навмисно із помилкою, учням потрібно відшукати її та виправити)

9.     Pas balance (похитування) М/С «Вальс» Ш. Лекок

10.  Allegro (стрибки) М/С  «Полька» І. Фауст

Повернутися спиною до станку:

 Port de bras 1 та  2 (вправи для рук) М/С «Вальс» Ф. Шуберт (Додаток 4 )

Пребудова вихованців на діагональ (звертаємо увагу на поставу , положення рук та тримання «точки»)

-         Оберти Soutenu  М/С «Венгерська рапсодія»  Ф.  Лист

-         Оберти Shene  М/С «Кода» з балету «Дон Кіхот»  Л. Мінкус

-         Крок польки в парах    М/С «Полька»  М. Глінка

Заключна частина

В кінці заняття пропонується дітям пригадати, які основі виразні засоби класичного танцю.

Підведення підсумків.

- Що вам найбільше подобалося на нашому занятті?

- Ви дуже активно працювали сьогодні на занятті, засвоїли знання на достатньому рівні. Дякую всім за роботу.

 Уклін.

Вихід з танцювальної зали.

 

 

 

 

Використана література

1.     Березова Г., Класичний танець для дитячих хореографічних колективів:  / Г.Березова. - Київ: 1979

2.      Базарова Н., Класичний танець: / Н.Базарова. - М.: Мистецтво, 1975.

3.      Ваганова А.Я. Основи класичного танцю: / А.Я. Ваганова. - Л.: 1963

4.      Костровицька В. 100 уроків класичного танцю:  / В. Костровицька. - Л.: Мистецтво, 1978.

5.     Тарасов Н. Класичний танець:  / Н. Тарасов. - М.: Мистецтво, 1981.

6.     Ярмолович Л. Класичний танець: / Л. Ярмолович. - Л., Музика, 1986.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Додаток 1

Термінологія класичного танцю

Танець своїми витоками сягає глибокої давнини, але його термінологія склалася в XVII столітті (1661 р) у Франції, в Королівській Академії танцю. Поступово ця танцювальна термінологія стала загальновизнаною у всьому світі. Але вона зазнавала багато змін, доповнень, уточнень, перш ніж прийшла до тієї стрункої і суворої системі, якою ми користуємося в даний час. Чималий внесок в уточнення термінології внесла російська школа класичного танцю і відомий педагог-хореограф, професор Агрипина Яківна Ваганова.

Однак французька мова залишився в термінології настільки ж обов'язковим, як латинь в медицині.

Нижче наводиться перелік основних термінів класичного танцю; вимова французьких слів, вказане в дужках, є умовним.

Adajio  - (адажіо) повільно. Повільна частина уроку чи танцю.

Allonge- (алонжі) подовжити, продовжити, витягнути. Прийом, заснований на розпрямленні закруглених позицій рук.

Aplomb  - (апломб) стійкість.

Arabesque- (арабеск) поза, назва якої походить від стилю арабських фресок. У класичному танці є чотири види пози «Арабески» під № 1, 2, 3, 4.

Arrondi- (арронді) округлений, закруглений. Округле положення рук від плеча до пальців.

Assemble  - (Асамблеї) з'єднувати, збирати. Стрибок з збиранням витягнутих ніг в повітрі.

Attitude- (аттитюд) поза, положення фігури. Піднята вгору нога полусогнута.

Balance  - (балансі) качати, захитався. Погойдуються рух.

Pas ballonne  - (па баллоне) роздувати, роздуватися. У танці - характерне просування в момент стрибка в різні напрямки і пози і сильно витягнуті ноги в повітрі до моменту приземлення і згину однієї ноги на sur le cou de pied.

Pas ballotte  - (па балотте) коливатися. Рух, в якому ноги в момент стрибка витягуються вперед і назад, проходячи центральну точку. Корпус нахиляється вперед і назад, як би вагаючись.

Balancoire  - (балансуар) гойдалки. застосовуєтьсяв grand battement jete.

Batterie  - (Батру) барабанний бій. Нога в положенні sur le cou de pied проробляє ряд дрібних ударних рухів.

Battus- (Батт) бити, бити. Рух з заноскі.

Bourree pas de  - (па де бурре) карбований танцювальний крок, переступання з невеликим просуванням.

Brise  - (брізе) розбивати, розбиває. Рух з розділу стрибків з заноскі.

Basque pas de  - (па де баск) крок басків. Для руху характерний рахунок на 3/4 або 6/8, тобто тридольний розмір. Виповнюється вперед і назад.

Battement- (па) розмах, биття; вправа для ніг.

Battement tendu  - (па тандю) відведення і приведення натягнутою ноги.

Battement fondu  - (па фондю) м'яке, плавне, «тане» рух.

Battement frappe  - (па фраппе) бити, розбивати, розколювати; рух з ударом.

Battement double frappe  - (па дубль фраппе) рух з подвійним ударом.

Battement developpe  - (па девлоппе) розгортати, розкривати, виймати ногу на 90 градусів в потрібний напрямок, позу.

Battement soutenu  - (па Сутень) витримувати, підтримувати. Рух з підтягуванням ніг в п'ятій позиції.

Cabriole  - (кабріоль) стрибок з підбиттям однієї ноги інший.

Chain- (шен) ланцюжок.

Changement de pieds  - (шажман де п'є) стрибок з п'ятої позиції в п'яту зі зміною ніг в повітрі.

Pas chasse  - (па шассе) гнати, підганяти. Партерний стрибок з просуванням, під час якого одна нога підбиває іншу.

Chat, pas de  - (па де ша) котячий крок. Цей стрибок за своїм характером нагадує м'який рух котячого стрибка, що підкреслює вигином корпусу і м'яким рухом рук.

Ciseaux, pas  - (па сизо) ножиці. Назва цього стрибка походить від характеру руху ніг, що викидаються вперед по черзі і витягнутих в повітрі.

Coupe  - (купе) уривчастий. Підбиття. Уривчасте рух.

Pas Couru  - (па палю) пробіжка.

Croisee - (Круазе) схрещений; одне з основних положень класичного танцю, в якому лінії схрещуються. Закрите положення ніг.

Degagee- (дегаже) звільняти, відводити.

Demi plie  - (деми пліє) полуприседание.

Developpee  - (девлоппе) виймання.

Dessus-dessous  - (десю-десу) верхня частина і нижня частина, «над» і «під». Вид pas de bourre.

Ecartee  - (екарте) відводити, розсовувати. Поза, при якій вся фігура повернута по діагоналі.

Effacee  - (еффасе) згладжувати; од з основних положень класичного танцю. Визначається розкритим, розгорнутим характером пози, руху. Відкрите положення ніг.

Echappe  - (ешаппе) вириватися. Стрибок з розкриттям ніг у другу (четверту) позицію і збиранням з другої (четвертої) в п'яту позицію.

Pas Emboite  - (па амбуате) вкладати, вставляти, укладати. Стрибок, під час якого відбувається зміна напівзігнутих ніг у повітрі.

En dehors  - (ан Деора) назовні, обертання від опорної ноги.

En dedans  - (ан Дідуся) всередину, обертання до опорної ноги.

En fase  - (ан фас) прямо, пряме положення корпусу, голови та ніг.

En tournant  - (ан Турнан) обертати, повертати корпус під час руху.

Entrechat- (антраша) стрибок з заноскі.

Entrechat-tromis  - (антраша труа) заноскі. Стрибок з триразовою зміною ніг в повітрі, з двох на одну.

Entrechat-quatre  - (антраша катр) заноскі. Стрибок з чотирикратної зміною ніг в повітрі.

Entrechat-cinq  - (антраша санк) заноскі. Стрибок з п'ятикратної зміною ніг в повітрі.

Entrechat-six  - (антраша сиз) заноскі. Стрибок з шестиразовій зміною ніг в повітрі.

Epaulement- (епольман) діагональне положення корпусу, при якому фігура розгорнута впівоберта.

Exercice- (екзерсис) вправу.

Flic-flac  - (флік-фляк) клацання, бавовна. Коротке рух, часто служить як сполучна ланка між рухами.

Fouette  - (фуете) стягують, січ. Вид танцювального повороту, швидкого, різкого. Відкрита нога під час повороту швидко згинається до опорної ноги, різким рухом знову відкривається.

Fermer- (ферме) закривати.

Faille, pas  - (па файі) підсікати, перетинати. Слабшає рух. Цей рух має швидкоплинний характер і часто служить для підготовки трампліна до наступного стрибка. Одна нога як би підсікає іншу.

Galoper  - (галоп) ганятися, переслідувати, скакати, мчати. Рух, схоже на chasse.

Glissade -  (Глиссаде) ковзати, ковзання. Стрибок, виконуваний без відриву шкарпеток ніг від підлоги.

Grand  - (гранд) великий.

Jete - (жете) кидок. Кидок ноги на місці або в стрибку.

Jete entrelace  - (жете антрелясе) entrelacee - переплітати. Перекидний стрибок.

Jete ferme  - (жете ферме) закритий стрибок.

Jete passé  - (жете пассе) проходить стрибок.

Lever  - (Левея) піднімати.

Pas- (па) крок. Рух або комбінація рухів. Вживається як рівнозначне поняттю «танець».

Pas d`actions  - (па д`аксіон) дієвий танець.

Pas de deux  - (па Де ДЕ) танець двох виконавців, класичний дует, зазвичай танцівниці і танцівника. Форма pas de deux часто зустрічається в класичних балетах: «Дон Кіхот», «Лебедине озеро», «Спляча красуня», «Лускунчик» та ін. Танець в pas de deux насичений складними підтримками, стрибками, обертанням, в ньому демонструється висока виконавська техніка .

Pas de trios  - (па де труа) танець трьох виконавців, класичного тріо, найчастіше двох танцівниць і одного танцівника, наприклад, в балетах «Лебедине озеро» і «Коник-Горбоконик» і ін.

Pas de quatre  - (па Де катр) танець, чотирьох виконавців, класичний квартет.

Passe- (пассе) проводити, проходити. Сполучна рух, проведення або переведення ноги.

Petit  - (птахо) маленький.

Petit battement  - (птахо па) маленький па, на щиколотці опорної ноги.

Pirouette  - (пірует) дзига, вертушка. Швидке обертання на підлозі.

Plie- (пліє) присідання.

Pointe  - (пуанте) носок, пальці.

Port de bras  - (пор де бра) вправа для рук, корпусу і голови; відомі шість форм.

Preparation  - (препарасьон) приготування, підготовка.

Releve  - (релеве) піднімати, піднімати. Підйом на пальці або на полупальци.

Releve lent- (релеве лян) повільний підйом ноги на 90 градусів.

Renverse  - (ранверсе) перекидати, перевертати. Перекидати корпус в сильному перегині і повороті.

Rond de jambe par terre  - (рон де Жамба пар тер) обертальний рух ноги на підлозі, коло носком по підлозі.

Rond de jambe en l`air  - (рон де Жамба ан лер) коло ногою в повітрі.

Royal- (руаяль) чудовий, величний. Стрибок з заноскі.

Saute  - (соте) стрибок на місці.

Simple  - (семпли) простий. Простий рух.

Sissonne  - (сісон) прямого перекладу не має. Чи означає вид стрибка, різноманітного за формою і часто застосовується.

Sissonne fermee  - (сісон фермі) закритий стрибок.

Sissonne ouverte  - (сісон уверт) стрибок з відкриванням ноги.

Sissonne simple  - (сісон семпли) простий стрибок з двох ніг на одну.

Sissonne tombee  - (сісон томбе) стрибок з падінням.

Soubresaut - (субресо) великий стрибок із затримкою в повітрі.

Saut de basque  - (зі де баск) стрибок басків. Стрибок з однієї ноги на іншу з поворотом корпусу в повітрі.

Soutenu  - (Сутень) витримувати, підтримувати.

Suivi- (сюіві) безперервне, послідовне рух. Вид pas de bourree, виконуваного на пальцях. Ноги дрібно перебирають одна біля одної.

Sur le cou de pied  - (сюр ле ку де п'є) положення однієї ноги на щиколотці іншого, опорної ноги.

Sus-sous  - (сю-су) на себе, тут же, на місці. Стрибок на пальцях з просуванням.

Temps lie  - (тан лиє) злитий, що ллється, пов'язаний. Злита, плавна танцювальна комбінація на середині залу; присутня в декількох варіантах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

Короткий словник основних понять хореографії

Вихованцю хореографічного колективу бажано знати зміст понять, що вживаються в процесі його навчання. Пропоновані нижче поняття складають суть навчання технології танцю.

  Класична школа танцю   - система практичних прийомів з управління рухами на основі м'язових відчуттів, що вимагає фіксації для закріплення основ, як необхідна умова вдосконалення. На її основі купується навик перебудови системи рухів. Завдання школи - навчити студента правил і прийомів, за допомогою яких можна управляти стійкістю, апломбом.

Стійкість - вміння зберегти певне положення тіла в рівноважному стані. Стійкість - основа в осягненні апломбу (рівноваги). Вихованець вчиться рухатися так, щоб в будь-який момент зафіксувати те чи інше положення, позу, правильно розташувати центр тяжіння. Так, для виконання пози студент подумки її представляє, створює образ, налаштовує всі частини тіла на її утримання.

Контроль   відіграє провідну роль. Він ведеться за правильним виконанням руху, виробляє стійкість, апломб, поставу. Контроль здійснюється за допомогою саморегуляції студента за вимогами викладача. Контроль допомагає правильно перерозподілити роботу між групами м'язів: включити в неї задіяні в даний період і звільнити від навантаження інші групи м'язів.

Повтор- метод засвоєння правил, прийомів, відчуттів. Повтор сприяє виробленню м'язової пам'яті, розвитку уваги студента до поставленого перед ним завданням, виправлення помилок як самостійно, так і за допомогою викладача. Повтор сприяє закріплений-ня одержуваних знанні, навичок, умінь.

Координація - поєднання правил, прийомів і відчуттів, узгоджених з музикою. Студент вчиться поєднувати, варіювати їх на практиці, свідомо організовувати руху заданої форми в часі, просторі, в рамках образу. Координація допомагає керувати всім руховим апаратом, створювати образне виконання, що і визначає артистичність ( «танцювальність», як її називають в повсякденному житті).

Елевація  (Від франц. Elevation - підйом, піднесення) - «природна здібність танцівника виконувати високі стрибки з переміщенням в про-просторі (прольотом) і фіксацією в повітрі тієї чи іншої пози».

Ballon- (балон, від франц. Літер. - повітряна куля, м'яч) - складова частина елевації - «здатність під час стрибка затримуватися в повітрі, зберегти позу».

Тримати хрест  - утримувати, координувати перехресне положення кінцівок в тих чи інших позах, керуючи рухом. В основі хреста лежать правила перехресної координації м'язів всіх частин тіла: ніг, рук, спини, шиї. Школа класичного танцю використовувала природний принцип перехресної координації всіх чотирьох кінцівок, взяла за основу, розвинула його і довела до досконалості.

Корпус  - включає в себе плечовий пояс, спину і її м'язи, ребра, м'язи грудей і живота. «Стрижень стійкості - хребет. Треба ря-будинок самонаблюдений за відчуттями мускулатури в області спини при різних рухах навчитися його відчувати і володіти ним »(А. Я. Ваганова).

Опорна нога  - так прийнято в хореографії називати ногу, на якій в даний момент знаходиться вага всього тіла і через яку проходить центральна осьова лінія.

Працююча нога  - так називають умовно звільнену від тяжкості ногу, що виконує будь-який рух ».

En dehors  - (ан Деора) назовні, рух або обертання від опорної ноги.

En dedans  - (ан Дідуся) всередину, рух або обертання до опорної ноги.

Preparation -  підготовка до руху. Полягає в наступному. Спочатку дається інформація про музичному розмірі, темпі, ритмі, характер пропонованого руху. Потім робиться вдих, руки при цьому відображають рух корпусу, відкриваються з підготовчого положення пальцями в сторони, теж як би роблячи вдих. При вдиху діафрагма подни-томиться і зберігає це положення на видиху.

 Затакт  - (важливий елемент для виховання виконавця) в музиці слабка частка перед сильною на початку такту музичного пропозиції. Він може бути дорівнює 1/4, 2/8, 3/8 і т. Д. У хореографії затакт - сигнал до початку виконання будь-якого руху, його прийнято виділяти командою «і».

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий