ЦЕНТР
ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ІМ. Є.М. РУДНЄВОЇ
ВІДДІЛУ
ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ
БЕРДЯНСЬКОЇ
МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
Конспект
атестаційного
заняття
на тему:
«Робота над
манерою виконання рухів екзерсису народно-сценічного танцю»
(1 рік навчання, вищій рівень)
Підготувала
керівник
ансамблю
«Сонечко»
Шинкаренко
О.Г.
Тема:
«Робота над манерою виконання екзерсису народно-сценічного танцю».
Мета:
-
навчальна:
відпрацювання манери і характеру
виконання у навчальних комбінаціях народно-сценічного екзерсису, залучення
підростаючого покоління до народних танцювальних традицій;
-
розвиваюча:
розвивати у вихованців м’язове відчуття, рухливість суглобів; здібність
передавати у русі емоційно-образну пластику і виразні танцювальні рухи;
сприяння розвитку творчої уяви, виразності і артистичності; розвивати культуру
ансамблевого виконання;
-
виховна:
розкривати виховний потенціал національних народних танців, сприяти вихованню
національних почуттів і самосвідомості вихованців засобами народного
танцювального мистецтва; виховувати інтерес до народного хореографічного
мистецтва.
Методи:
вербальні – розповідь, пояснення, зауваження; наочні – показ взаємозв’язку
елементів; практичні – виконання вправ народно-сценічного тренажу, танцювальних
комбінацій, хореографічних композицій.
Тип заняття:
тренінговий.
Дата і час проведення:
20 лютого 2018р., 16.30 год.
Хід заняття:
1.
Вступна
частина
Звучить Український
марш, вихованці входять в танцювальний клас і стають біля станка. Виконують
уклін – в характері українського танцю.
Педагог:
Добрий день, діти! На нашому занятті сьогодні, ми
розглянемо основні технічні вправи народно-сценічного танцю та продемонструємо
їх у різній манері виконання.
Перед початком нашого
заняття, хочу нагадати про техніку безпеки – будьте уважні! Тримаємо поставу,
слідкуємо за диханням, дотримуємось інтервалів при виконання рухів.
Починаємо з розігріву по
колу, щоб підготувати м’язи до подальшої роботи, щоб уникнути травмування.
Рухи по колу:
-
крок па марше;
-
на півпальціх;
-
на пя’тах;
-
passé;
-
passé
на півпальцях;
-
«захлест» назад;
-
російський біг;
-
біг з підніманням
стегна вперед та по черзі по 4;
-
комбінація рухів
українського танцю («бігунець» та «зальотний»);
-
«бігунець» з позиціями
рук;
-
основний крок
Гуцульського танцю;
-
«припадання»;
-
основний крок
Матроського танцю;
-
основний крок
Молдавського танцю;
-
боковий крок
Молдавського танцю.
Перебудова вихованців до станка
Педагог:
Особливості виконання народного тренажу, в тому, що він відпрацьовує манеру
виконання, сприяє розвитку м’язів та суглобів, які не працюють в класичному
танці.
2.
Основна
частина
1. Demi plié (напівприсідання
та повне присідання). Український ліричний танець 4/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки
вдоль тулуба.
2.
Battement tendu
( відведення та приведення витягнутої стопи).
Матроський танець «Яблучко» 2/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки
вдоль тулуба.
3.
Battement tendu jete (різкий
кидок ноги). Закарпатський танець «Березнянка» 2/4.
В.П. 6 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
4.
Rond
de
jambe
par
terre
(обертальний рух ногою). Польський танець «Оберек» ¾.
В.П. 1 поз.ніг,
руктвдоль тулуба.
5.
Каблучна
вправа (3й-5й)Український танець «ой Джигуне,
Джигуне» 2/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки
вдоль тулуба.
6.
Battement
foundu (м’яко, плавно, розвороти стопи).
Молдавський танець «Хора» 4/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
7. Дрібні вистукування. Закарпатський
танець «Дубо-танець» 2/4.
В.П. 6 поз.ніг, руки
вдоль тулуба.
8. Дрібні вистукування. Українська
народна пісня «Марічка» 2/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки
вдоль тулуба.
9.
Pas
tortille (повороти стоп).
Українська народна пісня «Ой що ж то за шум?».
В.П. 5 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
10.Passe (підготовка
до вірьовочки). Український танець «Сусідка» 2/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки
вдоль тулуба.
11.Flic-flac (мазки
подушечкою по підлозі). Циганський танець 2/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки
вдоль тулуба.
12.Battement releve lent et developpe (піднімання
та розкривання ноги). Українська лірична мелодія 4/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки
вдоль тулуба.
13.Grand battement jete (великий,
різкий кидок ноги). Українська народна пісня «Ганзя» 2/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки
вдоль тулуба.
Педагог:
Прошу вас перейти на середину залу. Специфіка роботи
танцювального колективу полягає у оволодінні різними технічними елементами. Це
тури, оберти, стрибки. Основою для цього безперечно є постава і розвинута
координація рухів тулуба, рук, ніг та
голови. Зараз ми працюємо над точністю позицій рук.
1.
Вправа
для рук. Українська народна пісня 4/4.
В.П. 3 поз.ніг, руки
вдоль тулуба.
2.
Вправа для рук в повороті. Українська народна
пісня «Ой що ж то за шум» 2/4.
В.П. 3 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
3.
Положення рук в характері українського танцю.
Українська народна пісня «Маренонько» 4/4.
В.П. 3 поз.ніг, руки
вдоль тулуба.
4.
Оберти «Обертас»
В.П. 3 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
5.
Піджаті в повороті. Російська народна пісня.
В.П. 6 поз.ніг, руки
вдоль тулуба.
Педагог:
Переходимо до техніки виконання рухів по
діагоналі. Звертаємо увагу на поставу, положення рук та тримання «точки».
Діагональ:
1. Shene
-
Українська народна мелодія 2/4.
2.
En
dedans
- Російська народна пісня 2/4.
3.
«Бігова»
- Російська плясова «Утушка» 2/4.
4.
«Веретено»
- Українська народна пісня «Ой у лузі калина» 2/4.
5.
«Козочка»
- Матроський танець «Яблучко» 2/4.
6.
Дробі
- Російський танець «Кадриль» 2/4.
7.
«Голубець»
+ Shene
- Українська народна пісня «Гречаники»
Етюд «Не шуми калинонька»
Педагог: Наше
заняття завершується, давайте ще раз звернемо увагу на важливість передачі
манери та характеру виконання рухів біля станка. Якщо ми приділяємо цьому
увагу, тоді в постановках ми більш точніше зможемо передати манеру, характер та
образ того чи іншого народу.
Що
для вас сьогодні було найскладніше, а що вийшло? (Діти відповідають).
Український
уклін та вихід дітей з танцювальної зали
Використана
література:
1. Василенко
К. Ю. Лексика українського народно-сценічного танцю / К. Ю. Василенко.-К.:
Мистецтво, 1996.- 496 с.
2. Верховинець В. Теорія українського народного танцю. - 5-те вид., доп. -
К.: Музична Україна, 1990. - 150с.
4. Зубатов С.Л. Основи викладання українського народно-сценічного танцю. –
К.: ІПК ПК, 1995. – 133 с.
5. Чміль В. А.
Танці Запорізького краю в обробці З. Сизоненка. - Мелітополь: ООО
"Видавничий будинок ММД", 2005. - 340с.
Комментариев нет:
Отправить комментарий