четверг, 1 марта 2018 г.

Конспект заняття

ЦЕНТР ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ІМ. Є.М. РУДНЄВОЇ
ВІДДІЛУ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ
БЕРДЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ


Конспект
атестаційного заняття
на тему:
«Робота над манерою виконання рухів екзерсису народно-сценічного танцю»
(1 рік навчання, вищій рівень)






Підготувала
керівник ансамблю
 «Сонечко»
Шинкаренко О.Г.


Бердянськ-2018



Тема: «Робота над манерою виконання екзерсису народно-сценічного танцю».
Мета:
-                 навчальна: відпрацювання  манери і характеру виконання у навчальних комбінаціях народно-сценічного екзерсису, залучення підростаючого покоління до народних танцювальних традицій;
-                 розвиваюча: розвивати у вихованців м’язове відчуття, рухливість суглобів; здібність передавати у русі емоційно-образну пластику і виразні танцювальні рухи; сприяння розвитку творчої уяви, виразності і артистичності; розвивати культуру ансамблевого виконання;
-                 виховна: розкривати виховний потенціал національних народних танців, сприяти вихованню національних почуттів і самосвідомості вихованців засобами народного танцювального мистецтва; виховувати інтерес до народного хореографічного мистецтва.
Методи: вербальні – розповідь, пояснення, зауваження; наочні – показ взаємозв’язку елементів; практичні – виконання вправ народно-сценічного тренажу, танцювальних комбінацій, хореографічних композицій.
Тип заняття: тренінговий.
Дата і час проведення: 20 лютого 2018р., 16.30 год.
Хід заняття:
1.          Вступна частина
Звучить Український марш, вихованці входять в танцювальний клас і стають біля станка. Виконують уклін – в характері українського танцю.
Педагог: Добрий день, діти! На нашому занятті сьогодні, ми розглянемо основні технічні вправи народно-сценічного танцю та продемонструємо їх у різній манері виконання.
Перед початком нашого заняття, хочу нагадати про техніку безпеки – будьте уважні! Тримаємо поставу, слідкуємо за диханням, дотримуємось інтервалів при виконання рухів.
Починаємо з розігріву по колу, щоб підготувати м’язи до подальшої роботи, щоб уникнути травмування.
Рухи по колу:
-        крок па марше;
-        на півпальціх;
-        на пя’тах;
-        passé;
-        passé на півпальцях;
-        «захлест» назад;
-        російський біг;
-        біг з підніманням стегна вперед та по черзі по 4;
-        комбінація рухів українського танцю («бігунець» та «зальотний»);
-        «бігунець» з позиціями рук;
-        основний крок Гуцульського танцю;
-        «припадання»;
-        основний крок Матроського танцю;
-        основний крок Молдавського танцю;
-        боковий крок Молдавського танцю.
Перебудова вихованців до станка
Педагог: Особливості виконання народного тренажу, в тому, що він відпрацьовує манеру виконання, сприяє розвитку м’язів та суглобів, які не працюють в класичному танці.
2.    Основна частина
1.    Demi plié (напівприсідання та повне присідання). Український ліричний танець 4/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
2.    Battement tendu ( відведення та приведення витягнутої стопи). Матроський танець «Яблучко» 2/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
3.    Battement  tendu  jete (різкий кидок ноги). Закарпатський танець «Березнянка» 2/4.
В.П. 6 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
4.    Rond de jambe par terre (обертальний рух ногою). Польський танець «Оберек» ¾.
В.П. 1 поз.ніг, руктвдоль тулуба.
5.    Каблучна вправа (3й-5й)Український танець «ой Джигуне, Джигуне» 2/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
6.    Battement foundu (м’яко, плавно, розвороти стопи). Молдавський танець «Хора» 4/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
7.    Дрібні вистукування. Закарпатський танець «Дубо-танець» 2/4.
В.П. 6 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
8.    Дрібні вистукування. Українська народна пісня «Марічка» 2/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
9.    Pas tortille (повороти стоп). Українська народна пісня «Ой що ж то за шум?».
В.П. 5 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
10.Passe (підготовка до вірьовочки). Український танець «Сусідка» 2/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
11.Flic-flac (мазки подушечкою по підлозі). Циганський танець 2/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
12.Battement releve lent et developpe (піднімання та розкривання ноги). Українська лірична мелодія 4/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
13.Grand battement jete (великий, різкий кидок ноги). Українська народна пісня «Ганзя» 2/4.
В.П. 5 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
Педагог: Прошу вас перейти на середину залу. Специфіка роботи танцювального колективу полягає у оволодінні різними технічними елементами. Це тури, оберти, стрибки. Основою для цього безперечно є постава і розвинута координація рухів  тулуба, рук, ніг та голови. Зараз ми працюємо над точністю позицій рук.
1.    Вправа для рук. Українська народна пісня 4/4.
В.П. 3 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
2. Вправа для рук в повороті. Українська народна пісня «Ой що ж то за шум» 2/4.
    В.П. 3 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
3. Положення рук в характері українського танцю. Українська народна пісня «Маренонько» 4/4.
В.П. 3 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
4. Оберти «Обертас»
В.П. 3 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
5. Піджаті в повороті. Російська народна пісня.
В.П. 6 поз.ніг, руки вдоль тулуба.
Педагог: Переходимо до  техніки виконання рухів по діагоналі. Звертаємо увагу на поставу, положення рук та тримання «точки».
Діагональ:
1.    Shene - Українська народна мелодія 2/4.
2.    En dedans - Російська народна пісня 2/4.
3.    «Бігова» - Російська плясова «Утушка» 2/4.
4.    «Веретено» - Українська народна пісня «Ой у лузі калина» 2/4.
5.    «Козочка» - Матроський танець «Яблучко» 2/4.
6.    Дробі - Російський танець «Кадриль» 2/4.
7.    «Голубець» + Shene - Українська народна пісня «Гречаники»
Етюд «Не шуми калинонька»
Педагог: Наше заняття завершується, давайте ще раз звернемо увагу на важливість передачі манери та характеру виконання рухів біля станка. Якщо ми приділяємо цьому увагу, тоді в постановках ми більш точніше зможемо передати манеру, характер та образ того чи іншого народу.
Що для вас сьогодні було найскладніше, а що вийшло? (Діти відповідають).
Український уклін та вихід дітей з танцювальної зали



Використана література:
1. Василенко К. Ю. Лексика українського народно-сценічного танцю / К. Ю. Василенко.-К.: Мистецтво, 1996.- 496 с.
2. Верховинець В. Теорія українського народного танцю. - 5-те вид., доп. - К.: Музична Україна, 1990. - 150с.
4. Зубатов С.Л. Основи викладання українського народно-сценічного танцю. – К.: ІПК ПК, 1995. – 133 с.
5. Чміль В. А. Танці Запорізького краю в обробці З. Сизоненка. - Мелітополь: ООО "Видавничий будинок ММД", 2005. - 340с.















Комментариев нет:

Отправить комментарий